Rejs po Bałtyku

Daria Brzeska, Paulina Górlikowska, Marcelina Domaszk, Klaudia Mejna oraz Szymon Ramczyk z kl. VI wraz z panią Danutą Reglińską i innymi uczniami z gminy Sierakowice, 12 września pojechaliśmy na wycieczkę zafundowaną przez Pomorski Okręgowy Związek Żeglarski (POZŻ), który rozpoczął akcję „Pomorze na morze”.

Wyruszyliśmy ze szkoły o godz. 10.45 i pojechaliśmy do Gdyni. Żaglowiec cumował w Basenie Prezydenta i stąd popłynęliśmy statkiem „Zawisza Czarny” w rejs po morzu. Czekało na nas kilka atrakcji, m.inn. sterowanie żaglowcem i wspinaczka na maszt. Paulinę, Darię oraz mnie spotkał zaszczyt sterowania statkiem, czego skutkiem była minimalna zmiana na trasie rejsu, ale na szczęście, szczęśliwie dopłynęliśmy do portu.

Po godzinie pływania pogoda zrobiła się nie przyjemna i zaczęło padać, ale humor nie przestawał nam dopisywać. Rejs trwał 2 godziny. Na zakończenie każdy z nas otrzymał pamiątkowy dyplom. Gdy już dotarliśmy do portu, udaliśmy się do Jachtu Klubu Morskiego GRYF na 45 - minutowy film o Leonidzie Telidze, który w latach 1967 – 1969 – jako pierwszy Polak w historii - samotnie opłynął świat na drewnianym jachcie „OPTY”. Po filmie mogliśmy obejrzeć jego statek.

Zwieńczeniem naszej wielkiej przygody były smaczne pierożki, na które udaliśmy się z grupą i opiekunami. Była to interesująca i pełna wrażeń wycieczka, która na długo zostanie w naszej pamięci.